Facebook poinformował, że będą testowanie reklamy wideo, które pojawiają się w wiadomościach użytkowników. Już niektórzy użytkownicy w czwartek zobaczą serię filmów, która jak wiadomo będą drażnić. Wideo odtwarza się automatycznie w momencie, gdy użytkownik ukaże się w strumieniu wiadomości. Reklama będzie emitowana bez dźwięku. Reklamę mamy możliwość wstrzymać, wystarczy przewinąć strumień wiadomości. Firma twierdzi, że pomysł jest jeszcze w fazie testów i nie jest obecnie w sprzedaży reklam wideo. Dlatego też nie ujawnia ceny, celem dla funkcji testu było zrobić reklamy produktów, które mogą być wykorzystywane do osiągnięcia dużych odbiorców w określonym czasie.
Reklama pomogła Facebook osiągnął ogromny wzrost w ostatnich latach. Jego przychody wzrosły z $ 3.71mld w 2011 do $ 5.09mld w 2012 roku, a do $ 5.29mld (£ 3.25mld) w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku.
Reklamy wideo automatycznie odtwarzane bez dźwięku, gdy się one pojawią. Użytkownicy mogą również kliknąć na wideo, by go zobaczyć z dźwiękiem, lub przewinąć jeśli nie są zainteresowani.
Facebook informuje, że dla użytkowników mobilnych reklamy są wyświetlane tylko wtedy, gdy urządzenie jest podłączone do bezprzewodowego internetu w innym wypadku nie pobiera dodatkowych danych. I dźwięk nie będzie grać, chyba że użytkownik kliknie lub najedzie na wideo.
W rankingu światowym polska znajduję się już na 24 pozycji w popularności facebooka. Pierwsze są Stany Zjednoczone (168,8 mln), przed Brazylią (64,7 mln), Indiami (62,7 mln), Indonezją (51,5 mln) oraz Meksykiem (40,2 mln).
Dane udostępnione przez Socialbakers dotyczą też poszczególnych stron na Facebooku.
Najpopularniejszą pozostają :
1. Demotywatory z liczbą 1,57 mln fanów
2. Serce i Rozum (1,56 mln)
3. Play (1,31 mln)
4. KWEJK.pl (1,21 mln)
5. Orange Polska (1,2 mln)